Samsung și Apple au găsit un nou motiv de luptă: Emoji
Marile companii producătoare de smartphone-uri, inclusiv Apple și Samsung și-au îndreptat atenția către emoji pentru a evidenția calitățile realității augumentate (AR) ale dispozitivelor lor.
Apple a fost primul care a introdus o dotare AR emoji, numită Animoji, pe iPhone X anul trecut. Samsung a urmat cu un răspuns propriu, denumit AR Emoji, recent, la lansarea modelului Galaxy S9.
În condițiile unei piețe destul de lente, marii producători sunt în căutare de noi dotări, pentru a atrage utilizatorii să le cumpere dispozitivele. Acum e vorba de emoticoane.
Device-ul de la Apple este dotat cu un senzor 3-D frontal, care preia mișcarea facială a unei persoane și încearcă să o imite prin intermediul unui emoji animat.
Pe de altă parte, recent lansatul Galaxy S9 permite, cu ajutorul unui software special, transformarea unui selfie într-un avatar care imită mișcările feței unei persoane.
Sony a lansat și el la „Mobile World Congress” în Barcelona, modelul Xperia XZ2, dotat cu posibilitatea de scanare a feței și transformarea ei într-un avatar 3-D.
Aceste emoticoane și avataruri sunt un exemplu de utilizare a realității augmentate, o dotare despre mulți producători de smartphone-uri vorbesc de ceva timp. Anul trecut, Apple chiar a lansat o suită de tool-uri pentru developeri, pentru crearea de aplicații AR.
AR este o tehnologie încă neînțeleasă, dar analiștii spun că aceste emoji sunt o metodă de educare a userilor asupra modului în care poate fi folosită.
Aceste noi dotări, precum și noile orientări asupra capabilitățile pe care le poate oferi camera de la smartphone, vin pe fondul încercării de stimulare a vânzărilor, prin inducerea dorinței userilor de a avea cele mai noi modele de telefoane, indiferent de prețul destul de mare al acestora.
Vânzările globale de smartphone-uri au înregistrat primul declin în trimestrul patru al anului 2017, valabil atât pentru Samsung cât și pentru Apple.