București are de-acum propriul său Esports Summit
La doar câteva zile după anunțarea la București a celei mai importante competiții de esports organizate vreodată în estul Europei, The International 10 – Dota 2, cu premii de peste 40 de milioane de dolari, dar și apropierii Olimpiadei de la Tokyo, unde Intel organizează un test în vederea acceptării esports-ului ca probă olimpică la edițiile viitoare, Capitala României va găzdui Esports Summit Bucharest 2021.
Prima ediție a Esports Summit Bucharest își propune să ofere o imagine de ansamblu asupra ecosistemului global al esports-ului, dar și să identifice tendințele și oportunitățile existente pe piața din România. Evenimentul va avea loc pe 21 iulie și va reuni peste 20 de personalități, de la jucători de esports până la autorități guvernamentale, ONG-uri, dar și reprezentanți ai brandurilor endemice și non-endemice cu interes în zona de esports. Invitatul special al conferinței va fi preşedintele Federaţiei Internaţionale de Esport, românul Vlad Marinescu.
Evenimentul cuprinde 5 paneluri de discuție, concentrate în jurul fenomenului esports:
- Esports – un fenomen global. România: prezent vs. scenarii viitoare
- Competiții esports: Suport vs. Reglementare
- Evenimentele de esports în România vs. în regiune
- Profilul jucătorului român profesionist. Mit vs. realitate
- Gamerii. Oportunități de marketing și advertising pentru o audiență în creștere rapidă
“Vrem ca Esports Summit Bucharest să devină un eveniment anual dedicat tuturor stakeholderilor ai ecosistemului esports. Anul acesta, reflectoarele vor fi puse în special pe evoluția esports-ului în România și în regiune, dar și asupra tendințelor și oportunităților. De asemenea, prin acest eveniment ne arătăm sustinerea față de eforturile autorităților și asociațiilor din domeniu pentru crearea statutului pe baza căruia cluburile și jucătorii de esports să se dezvolte și să funcționeze legal în România”, spune Tudor Dăescu, Manager General al Dăescu Borțun Olteanu, organizatorul evenimentului.
Printre speakerii confirmați până în acest moment se numără: Vlad Marinescu (Federaţia Internaţională de Esport), Mara Mareș (consilier guvernamental), Cătălin Butnariu (Asociaţia Dezvoltatorilor de Jocuri Video din România), Tudor Dăescu (Dăescu Borțun Olteanu), Adrian Socaciu (Asociația Română de Esports), Alexandru Ion (Nexus Gaming), Octav “ang” Crețu (Nexus Gaming), Mihai Cotoș (Digital Crusade), Marius Radu (GG Industry), Alexandru Șiclovan (Racing League Romania), JaxiTV aka Costin Vrînceanu, Ovvy aka Ovidiu Pătrașcu, BTN aka Cătălin-Ionuț Stănescu, Mihnea Brașoveanu (Sphera Franchise Group), Laura Mihăilă (BCR), Laura Barbu (Vodafone) și Ioana Mârzac-Sigarteu (Samsung). Evenimentul va fi moderat de jurnalistul Marian Andrei.
În cadrul primului panel, Esports – un fenomen global. România: prezent vs. scenarii viitoare, speakerii vor vorbi despre dimensiunea globală a fenomenului, cu focus pe avantajele României mulțumită infrastructurii digitală de vârf, dar și adoptabilității tehnologiei și alfabetismului IT în rândul populației din zonele urbane.
Panelul Competiții esports: Suport vs. Reglementare își propune să atragă atenția asupra oportunităților pe care țara noastră le are și care depind foarte mult de recunoașterea domeniului, care va permite astfel jucătorului să aibă o profesie legală, să plătească impozite și să beneficieze de beneficii sociale.
Invitații din panelul Evenimentele de esports în România vs. în regiune vor vorbi despre diferențele și asemănările esports-ului din România și din regiune. Discuția va fi continuată pe tema Profilului jucătorului român profesionist. Mit vs. realitate, care îi va aduce la aceeași masă pe mai mulți jucători profesioniști care vor povesti despre ce presupune cariera de esports player, dar și de ce ai nevoie pentru a te remarca.
Conferința se va încheia cu o discuție despre oportunitățile de marketing și advertising pe care le pot avea brandurile care se adresează jucătorilor de esports, audiență care se află pe un trend ascendent și greu de accesat, aceștia nefiind neapărat consumatori de media tradiționale.